Joskus opiskelu aikoina tutustuin erääseen kanssa opiskelijaan X. Hän oli lähes saman ikäinen mies n. 25. Aluksi en kiinnittänyt mitään huomiota häneen tai hänen käytökseensä. Mutta aluksi hän ilmestyi useasti keskustelemaan ja kysymään apua, oli lähdössä samaan paikkaan vaihtoon, jossa olin jo aiemmin ollut.
No palattuaan vaihdosta hän tuli kertomaan käyneensä kaikkialla, missä minäkin.

Tuli aika, jolloin valmistuin ja lähdin yliopistoon. Vuoden opiskeltuani hän ilmestyi myös yliopistoon. Yllätys ,yllätys samoille luennoille missä minäkin kävin. Tällöin aloin ihmetellä jo hänen käytöstään. Sitten ajauduin vaihtoon, johon hänkin tapansa mukaan lähti vuotta myöhemmin. Olin jo ihmeissäni. Siiten erään luennon jälkeen kerroin kuinka olin edellisenä iltana käynyt baarissa ja juonut itseni humalaan... (heh... känni keskellä viikkoa ...opiskelun ihanuuksia)  Parin päivän päästä aamulla klo 7:00 soitti nainen joka esitteli itsensä opiskelija X:n äidiksi. ?? Opiskelija X oli viettänyt sitten elämänsä ensimmäisen "baari reissun". Äiti oli aivan huolissaan, kun poikaa ei kotia kuulunut illanpäätteeksi. Vieläkään en tiedä mistä hän oli tiennyt soittaa minulle. Krapulainen poika ilmestyi myöhemmin kotia. Tilanne paisui myöhemmin vielä ihmeellisemmäksi, sillä tämä äiti soitti ja pyysi minua auttamaan hänen poikansa opiskeluissa.

Ilmeisesti X kuitenkin "kasvoi" ja alkoi  itse vastata  elämän suunnittelemisesta, kun enään en ole häneen törmännyt. Tai sitten valkotakkiset veivät hänet hoitoon. Toivottavasti en törmää häneen koskaan.... Eihän sitä koskaan tiedä kuka tarkkailee sinua!